Det är mycket nu!

Efter en fullspäckad vecka är det nu söndag och tiden bara rinner iväg. Ska jag snart förbereda för en provmakeup och uppsättning inför ett bröllop som jag och David är bjudna på i sommar. Bruden är den blivande frun till en av Davids kompisar och självklart vill jag vara med på ett hörn och göra henne vacker till bröllopsdagen.

Det har varit mycket de senaste dagarna, men trots att kroppen och hjärnan går på högvarv så känns det som att jag svävar på moln!

I torsdags och fredags var jag i Stockholm för att provjobba hos Maria och Eric på Studio Black i Stockholm. Under dessa två dagar fick vi möjlighet att känna på varandra och jag är OTROLIGT nöjd med vad detta resulterade i. Från och med den 1 april kommer jag att bo i Stockholm och hyra in mig på en stol i deras salong på Östermalm. Där kommer jag arbeta med hår och makeup, plus att jag kommer följa med Maria ut på uppdrag och assistera henne för jobb åt Spectacular Studios.

Det kommer planeras in massor med spännande event när jag väl kommit på plats i Stockholm. Vi ska bla ha en jättestor invigning på salongen där det även kommer komma in två tjejer som i nuläget driver en modebutik på nätet som heter Kotyr.

Kommande vecka ska jag prata med Amelie som är personalansvarig för alla Face Stockholm butiker i Sverige eftersom jag tänkte ha ett litet extraknäck vid sidan av min hyrstol. Maria på salongen har samarbete med dem och visste att de söker folk, så de har lagt in ett gott ord där för mig. 

Jag kommer hem till Umeå under första veckan i mars, ska boka flyg imorgon. Blir skönt att få träffa familj och vänner under några dagar innan jag åker nedåt igen för att förhoppningsvis pussla ihop schemat så jag kan göra ett stopp i Stockholm för att titta på en frisörvisning och även hinna vara med Maria och hjälpa till vid en fotografering.

Det är mycket nu, men livet är underbart! 


Kommentarer
Postat av: Linnéa Broberg

Hej! Så kul det låter allt du har framför dig! Du är så duktig!! Jag väntar spänt på uppdateringar och bilder här :) Stor kram på dig!!

2010-02-22 @ 22:25:17
URL: http://linneas.babyblogg.se
Postat av: Christina

Och den blivande bruden är mkt glad att du vill hjälpa till :)

2010-02-27 @ 11:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0